Saturday, July 21, 2007

O, Velstand velstand (når eg ser... etc)

Så var jeg endelig på plass på Askøy. Turen vestover gikk som en lek, spesielt for meg som var passasjer. Det var ikke det at jeg ikke tilbød meg å kjøre altså(men noen er litt skeptiske til å slippe meg til bak rattet pga manglende førerkort!)! Vel fremme på Askøy lasta vi alle tingene mine inn på rommet og der står de fint.

Etter å ha campet i huset noen dager, valgte vi å reise sammen med hele gjengen til Smøla. Som om det ikke var nok å skulle kjøre Bergen-Smøla "valgte" vi å kjøre halvveis om Strynefjellet. Noen påstod at det var fordi vi skulle få med oss Geiranger (i tåke), men jeg bet ikke helt på den. Jeg har jo dessuten vært i Geiranger før, på korpstur. Neida, jeg har ikke spilt i korps, men fikk være med likevel. Barndommen min høres ganske stusslig ut. Ikke fikk jeg være med i Speider'n og ikke fikk jeg være med i korps (og heller ikke fikk jeg gå på folkehøgskole eller spille på guttelaget i fotball. Det er kanskje mange klubber jeg og Stig burde ha laget).

Her er reiseruten vi burde fulgt


Disse hadde kanskje like bra retningssans som oss ;)


Endelig kom vi til Geiranger (eh...hva skulle vi der?)

Vi kom oss omsider til Smøla til tross for denne avsporingen. Der var det mye hjort og veier og trær og vindmøller. Ikke så veldig mye ellers. Jo, det var mye hav, siden Smøla er en øy. Vi var ute og fisket en gang fra land og en gang fra båt. Til sammen ble det fem fisk, en pinne og masse tang. Det KUNNE blitt fin sushi, men vi valgte å kaste ut både pinnen og tangen.

Ellers var vi i Kristiansund med den eldste ungen og så Harry Potter. Selve filmen var vel helt grei, selv om noen uttrykte at dette var den "beste HP-filmen, ever!" Kristiansund er forøvrig en veldig liten by, så det er ikke nødvendig å beregne lang tid når man skal dit.

Tilbaketuren i dag gikk fint, med mange ferger og skifting av unger. Det finnes faktisk ingen mer bråkete lek enn stille-leken...

----

Nå er vi tilbake på Askøy, og i morgen flytter vi inn i vår midlertidige leilighet, og får endelig spilt Playstation!! (her tror jeg vi kan putte inn overskriften)

Det føles fint å bo nærmere Ingvild enn noensinne :D

No comments: