Monday, June 25, 2007

Innsovning

Ikke nok med at de holder på med spunting (presser/banker ned store stålplater i bakken for å hindre at massene raser ut når det graves) utenfor på jobben min slik at bygningen av og til rister, nå skal de begynne å jobbe på trikkeskinnene utenfor der jeg bor. Jeg kom hjem i dag til følgende plakat på porten.



Hva mener de med innsovningsperioden (ja, jeg så orddelingsfeilen), og hvorfor skal Oslo sporveier bestemme når jeg skal sove? Jeg lurer litt på om vi får utdelt sovemedisin slik at de skal være helt sikre på at vi sover innen kl 01. Og AKKURAT når vi har sovnet setter de i gang med skinneslipingen. Jeg synes dessuten at uttrykket "innsovningsperiode" er litt kreepy. Sovne inn, liksom. Jeg kan opplyse Oslo Sporveier om at MIN innsovning veldig, veldig sjelden skjer før etter dette tidspunktet. Til alt hell har jeg ikke vinduer ut mot skinnene!

1 comment:

Ingaroo said...

Nå skal jeg være skikkelig ukul og si at "innsovningsperioden" er et uttrykk som myndighetene bruker i forbindelse med når det skal være stille i nabolaget osv. Tro du meg, dette leste jeg MYE om da jeg bodde ovenfor Naboen Fra Helvetet på Lambertseter. ;-)

Her borte, derimot, virker det ikke som om det finnes sånne regler, så her er det bare å hamre og feste løs når man føler for det. Sheesh!