Wednesday, March 28, 2007

Brannvernmøte

Som noen kanskje har fått med seg innehar jeg det prestisjetunge vervet etasjeansvarlig i 5. etasje på Studenthuset. Dette innebærer at jeg er ansvarlig dersom det skulle oppstå en brann i bygget. I dag var det tid for brannvernmøte med litt opplæring i hva det er jeg egentlig skal gjøre dersom det skulle oppstå en situasjon. Jeg er utrolig heldig som får bruke gul vest iallefall! Siden det var folk fra både stat og kommune på møtet ble det naturligvis stilt en rekke spørsmål om hva som skjedde hvisomattedersom. Det beste tipset de fikk var at de skulle fortsette å gå helt til de kom til utgangsdøren! Ikke stoppe selv om de mente at trappen burde være slutt. Det er et godt tips uansett brann eller ikke, føler jeg.

Da jeg kom tilbake til kontoret hadde speidergjengen funnet seg til rette på kontoret mitt. Som vi ser er det Junglefever som er speiderleder og har ansvar for både fyrstikker og terpentin. De hadde riktig nok ikke rukket å tenne på leirbålet, men kjenner jeg dem rett er det grilling av pølser på gang nå! Ims hadde INGENTING med speiderturen å gjøre!

1 comment:

Anonymous said...

de spurte ikke engang om jeg ville være med :(