Tuesday, September 23, 2014

BIFF-gleder

I morgen starter BIFF, og jeg er så priviligert at jeg kan ta meg fri fra jobb en hel dag for å gå på filmfestival. Pr nå har jeg billetter til tre filmer i morgen, men det kan lett skje at jeg får med meg flere. Det som er litt trist, er at det er landsstyremøte i Rødt akkurat den helga BIFF er, så jeg går glipp av halve festivalen. Det positive er at det er så mange bra filmer, at det skal godt gjøres å ikke få med seg noe! Hva jeg gleder meg mest til? Jo, det må nok være filmen Pride som jeg skal se neste onsdag, en film om klassekamp og homokamp i England i 1984. Ellers blir det bra å se Kampen om Hardanger også, det er tross alt vår tids største lokale klimakamp. Sjansen for å se noen kjente er dessuten overhengende. Hva skal DU se på BIFF i år?

No comments: