Friday, January 01, 2010

Minner frå ei svunnen tid. Eller deja vu?!

Utdrag frå ei dagbok 22. juli 2007:
"Man tror i utgangspunktet at å flytte inn i et hus man selv eier er en enkel ting. Atter en gang viser det seg at jeg tar feil. Jeg og Snuble lever i perfekt harmoni med tre unger, en far, en kompis av far og en hund.
Siden det ser ut til at oppussingen kan drøye vel to mnd, er jeg veldig glad for at vi investerte i et kjøkken og madrasser. Det får jo vi virkelig bruk for nå. Heldigvis er det goood plass i garasjene våre for der er det jo intet mindre enn to hytter pluss isolasjon.. Vurderer å sette opp telt, ev bygge hytte i hagen og sette opp kjøkkenet der! Det hadde vel vært mer praktisk enn å måtte betale husleie til nabodama på 70 år for å få dele hus med henne og bikkjen hennes, som forøvrig heter Tina, for de spesielt interesserte!
Det fine er jo at vi kun har flyttet et steinkast (faktisk!!! Det er fullt mulig å pælme stein over til henne) unna familien min. Vi slipper å bruke telefon og kan bare prate med hverandre over veien. "
...og frå september 2007...
"Det er flere fine ting med å bo i en leilighet som jeg ikke skal bo i så lenge, men som jeg selvsagt skal bo i lenger enn ønskelig. Hvor lenge er egentlig ønskelig? I mitt tilfelle maks en uke, men siden vi nå har bodd i denne leiligheten i 2 mnd og må bo der i 2 mnd til, så er det blitt 7 uker for lenge. Men nok tall for nå. Jeg skulle som nevnt si noe positivt om å bo der vi bor nå.

For det første er det ikke varmekabler på badet. Det sørger for at vi våkner idet vi trakker inn der. Hadde det vært varmekabler ville nok fargen på veggen og/eller det heller lunkne vannet i dusjen nok til å vekke et hvilket som helst menneske. Men heldigvis er det vamekabler i resten av leiligheten. Dessuten har man ikke vært så nøye med å spikre inn spikerne ved listene. Dette resulterer i en heller interessant støvansamling ved veggen. Dette er jo underholdning siden vi har fire tv-kanaler og intet internett. HELDIGVIS!!! Dessuten går naboen (den mannlige selvsagt, dog ikke min far) rundt og svinser i bare trusen (hadde det enda vært boxer) så vi har masse å se på. Foruten om støv, dårlige tv-serier og en vaskeballformet nabo har vi ofte selskap av to katter og en bikkje (den nevnte Tina). Alle har vært på uvelkomment besøk i leiligheten. Og det er forsåvidt det man kan få plass til der inne.

Men nok om meg. Hvordan går det med dere?

Svar blir sjekket ca en gang i mnd, da vi som nevnt ikke har internett. Telefonforbindelsen er også ganske laber, men dersom du ønsker kontakt kan du sende brev.

Takk for meg!"


TILFELDIGVIS er vi no attende til der vi var i 2007. Vi skal nok ein gong flytte inn i den lille leiligheta. Forskjellen er at familien til Synnøve no ikkje bur i huset over vegen. Det er jo no vårt hus, men vi kan ikkje flytte inn der. Enda. Difor skal vi og kattane bu saman med Tina og nabokona ei stund.

Takk for lånet av dagbokinnlegg Synnøve!

No comments: