Sunday, February 25, 2007

16 timer igjen

Om 16 timer starter det hele, Oscar-showet 2007. Det skjer antagelig uten at jeg får sett det. Jeg har ikke mistet håpet HELT enda, men det nærmer seg. Og jeg HAR lyst til å se Ellen!


Her er de nominerte (min favoritt med fet skrift, den jeg tror vinner med kursiv)

Beste film:

* Babel
* The Departed
* Letters from Iwo Jima
* Little Miss Sunshine
* The Queen

Beste regi:

* Alejandro Gonzales Innaritu (Babel)
* Martin Scorsese (The Departed)
* Clint Eastwood (Letters of Iwo Jima)
* Steven Frears (The Queen)
* Paul Greengrass (United 93)

Beste kvinnelige hovedrolle

* Penelope Cruz (Volver)
* Judi Dench (Notes on a Scandal)
* Helen Mirren (The Queen)
* Meryl Streep (The Devil Wears Prada)
* Kate Winslet (Little Children)

Beste mannlige hovedrolle

* Leonardo DiCaprio (Blood Diamond)
* Ryan Gosling (Half Nelson)
* Peter O’Toole (Venus)
* Will Smith (The Pursuit of Happyness)
* Forest Whitaker (The Last King of Scotland)

Beste kvinnelige birolle

* Adrianna Barraza (Babel)
* Cate Blanchett (Notes on a Scandal)
* Abigail Breslin (Little Miss Sunshine)
* Jennifer Hudson (Dreamgirls)
* Rinko Kikuchi (Babel)

Beste mannlige birolle

* Alan Arkin (Little Miss Sunshine)
* Jackie Earle Haley (Little Children)
* Djimon Honsou (Blood Diamond)
* Eddie Murphy (Dreamgirls)
* Mark Wahlberg (The Departed)

Beste originalmanus

* Babel
* Letters from Iwo Jima
* Little Miss Sunshine
* Pan’s labyrint
* The Queen

Beste adapterte manus

* Borat
* Children of Men
* The Departed
* Little Children
* Notes on a Scandal

Beste animasjonsfilm

* Cars
* Happy Feet
* Monster House

Beste dokumentar

* Jesus Camp
* My country my country
* Iraq in Fragments
* An Inconvenient Truth
* Deliver Us from Evil

Gå forøvrig til den komplette listen for å sjekke alle de tekniske kategoriene, og kortfilmkategoriene.

Er det noen som vil invitere meg?!

No comments: