Sunday, July 17, 2005

Opplevelser i mørket

Sommer = kino, og jeg har faktisk fått med meg noen filmer hittil denne sommeren. De to siste og ikke omtalte er "Saved!" og "Mysterious Skin".

For å ta det første først (som seg hør og bør). Jeg ble litt skuffa da jeg oppdaget at Macaulay Culkin ikke spilte den homofile, for han gjorde en god jobb i Party Monster. Filmen (altså Saved!) passer perfekt på en varm dag når man ikke har veldig mye annet å gjøre, og til tross for en typisk Hollywood-ending var det en fornøyelig opplevelse.

Tror jeg har adskillig mer jeg kan si om den andre filmen; "Mysterious Skin", men tror ikke jeg skal si så alt for mye. Jeg hadde store forventninger til Joseph Gordon-Levitt i hovedrollen som Neil, og han innfridde som bare det. Jeg tenkte lenge og vel hvor jeg hadde sett han sist, og svaret kom da jeg var i Tønsberg; han spilte selvfølgelig Tommy Solomon i "3rd Rock from the sun"!! Da jeg fant ut det måtte jeg bare se noen episoder av den enestående bra serien (og ja, jeg må skaffe meg flere sesonger av den på dvd!!) Men tilbake til filmen...jeg tror jeg bare sier; en litt vond film som jeg anbefaler på det sterkeste. Som "Tarnation" er heller ikke denne filmen en feel-good-film, men absolutt noe å få med seg...

No comments: