Thursday, June 16, 2005

Leide (fortsatt) itte Sigvart....

Siste dag i Olje-/Viking-/Dagsland-(??)/Siddisbyen, og jeg har funnet ut en del ting om denne byen.

Fact 1:
Stavangerfolk går veldig mye, og sliter veldig mye på skoa. Derfor finner du en skobutikk på hvert gatehjørne, og ofte flere i hver gate. Så Inger Marie: dette må være drømmebyen for deg! ;)

Fact 2:
Stavangerfolk liker kontanter. Derfor finner du nesten like mange minibankautomater som skobutikker.

Fact 3:
Her er det ikke farlig å snakke med helt ukjente folk, og om jeg hadde hatt noen uker på meg skulle nok også jeg klart å være så tøff at jeg gjorde det!

Dagens (høyde-)punkt så langt må nok være Sandra (for de uinvidde; "IdolSandra") sin konsert som ble direkteoverført på P4. Tror det var det siste som førte til at jeg stod der såpass lenge som jeg gjorde, for jeg ER jo uhelbredelig PR-kåt. Men skal ikke stikke under en stol at jeg synes det er litt stas med kjendiser. Til og med g-kjendiser som man vel må si at Sandra er! Sånn mens vi snakker om kjendiser; jeg glemte forresten å fortelle at jeg så/møtte Gaute S. Garlid på "Cementen" første kvelden jeg var her. Om du ikke vet det (!!) kan jeg fortelle at han spilte i "Mongoland" og "Monstertorsdag". Han jobber i baren på utestedet, og jeg satt og vurderte å gå bort å spørre om jeg kunne ta bilde, men kjøpte en øl istedet. Det ekke ille bare det, vel!?


Ellers har det vært en fiskedag så langt i dag...først makrell på brødskiven til frokost, varm fiskekake til formiddagsmat og nå sist sushi til lunsj. I tillegg har jeg kjøpt to poser med tørrfisksnacks som jeg skal innta en gang jeg skal være helt alene i et døgn. Tror det må bli noe fisk til middag også, kanskje mens jeg ser på at Norge banker Sverige!?

Jakten på Sigvart skal jeg fortelle mer om så snart jeg får lasta ned bildene, for bilder kan si mer enn tusen ord. Nå har ikke jeg problemer med å skrive både tusen og to tusen ord, men tror det noen ganger kan være kjekt med bilder også...

Nå skal jeg ut i sola (!) igjen, så får jeg forelle resten om Stavangerturen når jeg er tilbake i Oslo.

Tuddelu så lenge! :D

1 comment:

Anonymous said...

Jeg skjønner jo ikke stavangersk. Ikke så veldig glad i folk fra stavanger heller forresten, så det så (med unntak av Espen da!) Så der gidder jeg jaffal ikke handle sko. Sko skal jo bæres med glede, ærefullhet og fornuft. Det tror jeg ikke jeg ville klart med sko fra Stavanger faktisk. Hadde jo dessuten blitt sånn som i Paris det... da jeg måtte gå til det grep å faktisk lære meg noen ord på lokalspråket: 38, 39 og 40, for liten og for stor. Uten det hadde jeg jo ikke klart å handle sko der. Jeg liker ikke noe særlig franskmenn heller... hm, når jeg tenker meg om så hadde jeg nok endt om med noen par fra Stavnger også, om jeg dro dit. Skoshopping kan jo veie opp for mye anna møkk med slike byer. IM