Friday, June 24, 2005

I'm gay

Det kommer vel ikke som noen overraskelse på noen at også dagens blogg-tema er Europride og deromliggende saker. Gårsdagens høydepunkter må nok sies å være 1) Gatas Parlament og 2) Debatten. Skal ikke si så mye om noen av punktene, men Gatas er jo veldig bra live!! De fikk med seg publikum til både det ene og det andre, helt til de mest bevisste av oss forsvant inn i kulturteltet for å få med oss politikerdebatten. Der stilte samtlige store parti opp, inkludert KrF! "Stakkars" fyren fikk gjennomgå. Jeg synes imidlertid det nesten er verre med FrP og deres holdninger, kanskje fordi de tør å uttale dem!? Størst applaus i går fikk nok AP og SV sine representanter, men Anne Tingelstad Wøien (SP) var bra i debatten. Det var dessverre alt for lite tid, så det ble aldri en skikkelig debatt. Det var dessuten ganske ufint av Kristin Halvorsen å kaste seg over mikrofonen etter at debatten var avsluttet! Tror ikke det kom frem noen store overraskelser fra noen parti, men det er allikevel viktig å ha også slike innslag på Skeive dager!


Etter debatt og musikk (blant annet et forferdelig, tysk punkband som kun kunne synge "fuck" og "fucking") var det på tide med litt stand-ståing igjen. Fikk igrunnen snakka en del med folk,og fortalt dem at "Joda, SP har også homopolitikk!" Det er det dessverre ikke så mange som har fått med seg... Det ble merkelig stille i vårt lille hjørne av Pridepark når GP-showet begynte, virker som om homsene foretrakk Grand Prix fremfor oss, gitt! Like før vi skulle stenge av for kvelden dukka Vibeke og Kjetil opp (det var jo ikke HELT uventet), det er alltid hyggelig å snakke med kjentfolk, og spesielt så BRA kjentfolk! :) Og jeg er slettes ikke flau fordi jeg ikke har Pumasko! Hvorfor ha originalen når du kan ha en god kopi?! (hm...)

Jeg gikk meg en runde inne på området for å se litt på livet før jeg tok kvelden. Glad og fornøyd tusla jeg hjemover. I dag er siste standdagen for min del, og i morgen er det parade. Det ser man frem til!

No comments: