Monday, September 13, 2004

Ny blog- nye muligheter...

..til å sove under et lønnetre, eller få sin lønn i himmelen!

Helgen er unnagjort, en litt annerledes helg enn hva som har vært vanlig den siste tiden. For å være litt antiinnovativ starter jeg med fredagen. Etter å ha studert kartboka fant jeg ut at jeg skulle klare å finne veien til Ekeberg der min søster bor. Og gjett hva? Jeg fant frem! Det var litt for lenge siden jeg hadde besøkt tanteungen, det er meget viktig å opprettholde favoritt-tante-statusen. Og sannelig; det tror jeg har klart ..IGJEN! Ser på det som en viktig oppgave å lære den lille at en ball skal sparkes, eller i det minste kastes på en litt tøff måte! Etterpå var det på tide med barne-tv. Asgeir og Vaske var trygg og god barneunderholdning, tenkte jeg. Du og du som verden har forandret seg..plutselig begynner Asgeir å fortelle (den intolerante vaskebjørnen) Vaske om de som er annerledes, og tar frem et bilde av en kamerat som har gifta seg med en mann. "Han er homse, skjønner du" sier Asgeir. Vaske ser forskrekket ut (i den grad vaskebjørner har evne til å vise forskrekkethet ), men etter at Asgeir har forklart han at det er normalt roer han seg litt ned. Tanteungen min (på 2) har fått med seg dette, ser opp på meg og spør: "Tante Tolill, el du homse?" Jeg smiler, nesten litt brydd, og ser bort på min søster som ser streng ut. Det er nok best å avlede ungen, så vi finner frem en bok istede. Heldigvis var det ikke "Hvem skal trøste Knøttet" som stod nærmest, for da måtte vi jo ha lest om "åtte små båter med åtte homser i", og det hadde nok vært mer enn hva man kunne tålt den kvelden. Etter litt lesing er det på tide å friske opp barnesangene, og jeg hører til min skrekk at ungen faktisk kan "Det går likar no" omtrent feilfritt! Her må det gjøres noe, og det med en gang!! Etter litt strev klarer jeg imidlertid å lære bort noen sunne, gode sanger, som jeg selv lærte da jeg var lita. Atter en gang er det harmoni i hjemmet.

Så hopper jeg direkte over til lørdagen, for det skjedde ikke noe mer den dagen. (ikke som er av almenn interesse! Nei, ikke misforstå, jeg holder ikke tilbake noe informasjon!!) Lørdag ja..det blir en del film denne dagen, jeg har begynt å fatte interessen for å se film med kommentatorsporet. Det har også en sammenheng med at jeg har sett alle filmene jeg har minst tre ganger..

Dag tre; søndag. Dagen starter som den skal ..med film og en tur ut for å trekke frisk luft. Etter frisk luft er det mer film, og plutselig begynner det å strømme på med mennesker i leiligheten. Skrekkslagen tenker jeg: "HVEM har invitert alle disse menneskene?" Ikke er det noen jeg kjenner heller... Lettelsen blir stor når jeg finner ut at det faktisk bor andre enn meg der, og det er visst disse "andre" som har invitert til selskap. Jeg er lykkelig vitende om at jeg har en halvveis kinoavtale denne kvelden, for det finnes rett og slett ikke noe kjedeligere enn å høre på at andre har det gøy! (og de hadde HØYLYDT gøy!) Heldigvis finner min kinomedsvorne ut at hun vil være med på kino, og jeg velger både tid og sted (føler på meg at Slingrebill sitter med et forskrekket uttrykk i ansiktet nå). Valget falt på "The Village" som var en interessant affære, jeg kan ikke si at jeg ble direkte skremt.. (om det ikke teller å bli litt skremt av sidekvinnen som var veldig god til å hoppe). Ikke får den noen Oscars heller, stakkars... Det var en hyggelig kveld likevel, og jeg er glad for å ha fått med meg filmen. (film er best på kino, og denne hadde definitivt vært trist på dvd). Jeg finner stadig ut at det ikke hjelper å ha bodd i Oslo i 6 år, jeg lærer meg aldri hvor det er smartest å gå. Then again, noen ganger er veien viktigere enn målet.

Og med disse bevingede ord avslutter jeg blogging nr 1 mens leken er god...

Tuddelu!



2 comments:

Ingaroo said...

*holder på å le se ihjel* Har jeg noen gang fortalt deg hvor morsom du er? :D

Og verden går framover, gitt...homser i barne-TV; husker den ENE episoden av Midt i Smørøyet (etter din tid, kanskje?) hvor Hege Schøyen tok opp homofile - jeg satt som et tent lys i sofaen og prøvde å ikke rødme bort. *ler* Det var tider, det.

Gratulerer med blog, da! Husk at nå MÅ du skrive litt hver dag!

Torill Jørgensen Frøise said...

For det FØRSTE, jeg er da ikke SÅ gammel? Jeg så var faktisk veldig umoden for alderen, og så på ungdomsprogram til jeg var godt over tenårene, så ikke ta den!

For det andre, ja, jeg skal prøve å skrive litt hver dag, men er redd det ikke alltid er like kreativt..men så lenge det er tastatur er det håp!