Tuesday, August 28, 2007

Service?!

I dag har jeg møtt Service-Norge fra sin beste og sin verste side.

Jeg stod glad og fornøyd og ventet på bussen på Kleppestø i dag tidlig. Bussen kom innkjørende på perrongen, og jeg skulle finne busskortet mitt. Da husket jeg at det hadde jeg jo lagt på hylla i stua, og siden strømmen gikk i går kveld glemte jeg å finne det frem (som kjent finner man frem klær og alt man skal ha med seg på jobb kvelden før). Jeg prøvde å ringe til S, men hun kjørte bil, og da tar man ikke telefonen. Jeg var noen km hjemmefra (jeg blir jo kjørt til busstasjonen), og uten penger. Bankkortet lå selvfølgelig sammen med busskortet. "Hva gjør jeg nå", tenkte jeg. Jeg gikk på bussen, og forklarte situasjonen til bussjåføren. Jeg skulle vise frem kvitteringen for at jeg hadde betalt for busskortet, men det lå selvfølgelig ikke der den skulle ligge. Jeg sa "jaja, jeg får gå av bussen da!" Til min overraskelse sa bussjåfør(-dama) at jeg kunne få lov til å være med! Jeg ble mildt sagt sjokkert, og dermed kom jeg meg til jobb i dag også! :)

Det gikk ikke fullt så bra da jeg skulle ringe Posten. Jeg hadde endelig fått pakkelappen fra Nederland (via Danmark) som var siste del av bursdagsgaven til S. Den ble bestilt før jeg flytta fra Oslo, og i såpass god tid at jeg trodde den skulle rekke å ankomme. Noe den selvfølgelig ikke gjorde. Jeg etterlyste den også i juli, uten at noen kunne fortelle meg noe.

Nå hadde altså endelig pakkelappen kommet. Den var imidlertid videresendt først til min varige adresse, og så til min midlertidige adresse. S prøvde å hente den i går, men selve pakken lå på Sofienberg postkontor. På pakkelappen stod det at den var ankommet 22.06.07, og da var jeg vitterlig i Oslo. Nok om det (eller "Drit no i dét!" som noen sier på askøysk). Jeg ringte altså Posten, og de kunne fortelle meg at pakken var videresendt til postterminalen igjen. Enda det stod hentefrist 31. august. De kunne ikke fortelle hva den skulle på postterminalen, men dersom jeg ringer i morgen kan det hende at de vet mer. Som vanlig lo de bare hånlig da jeg ba om nummeret til Sofienberg postkontor.

Når jeg logger meg inn på Posten.no og søker etter pakken får jeg følgende beskjed:
AVVIK I PRODUKSJONEN
Årsak: Feilsendt
Tiltak: Videresendt

Forvirret? Ikke etter morgendagens episode om pakken som aldri kom frem!!

No comments: